מערכת CRM לעסק קטן
איך לבחור מערכת CRM?
אספנו עבורכם את מערכות ה CRM הפופוריות כיום בארץ בטבלה אחת.
הקליקו על לאתר החברה כדי להגיע לאתר החברה המספקת את מערכת ה CRM.
המחירים לא כוללים מע"מ
שימו לב למספר משתמשים מינימלי (בחלק מהמערכות יש מינימום)
טל"ח
מה זה CRM?
מערכת CRM היא מערכת מידע שמסייעת בניהול קשרי לקוחות. באנגלית התחום נקרא Customer Relationship Management, ובקיצור CRM.
מערכת CRM אופיינית מרכזת פרטים ליצירת קשר עם הלקוחות, מתעדת את ההתקשרויות עם כל לקוח (פגישות, שיחות טלפון, וכדומה), ואוספת מידע לגבי הרכישות שביצע הלקוח בעבר (כמה? מתי?). בנוסף, מערכת CRM כזאת מסייעת בפעילויות הבאות:
- ניהול לידים ומכירות (ליד הוא שם, טלפון ואימייל של לקוח פוטנציאלי)
- שליחת אימיילים וסמסים שיווקיים
- ניהול שירות הלקוחות (כולל תמיכה טכנית)
- סליקת אשראי ויצירת חשבוניות
- ניהול מוצרים
- דיווח שעות של עובדים
- ניהול פרויקטים
מערכות CRM רבות מאפשרות גישה מהסמארט-פון (בדרך כלל באמצעות אפליקציה) וכן עבודה ב"ענן" (כלומר, עבודה מרחוק באמצעות השרת של החברה שמספקת את המערכת).
רוב המערכות שמוצעות כיום בשוק מציעות את כל הפונקציות המתוארות למעלה.
איך בוחרים מערכת CRM?
כמו כל מערכת מידע, גם כאן סוד ההצלחה טמון בגורמים רבים, כמו:
- הבנת הצרכים של הארגון
- בחירת המערכת המתאימה
- הטמעת המערכת בארגון (בעיקר, הכשרת העובדים להשתמש בה)
חשבו על משאבי האנוש העומדים לרשותכם, ועל היכולות הקיימות בארגון. למשל: אם הארגון שלכם קטן, ואין לכם אנשים עם ידע טכני, כנראה שעדיף לכם לבחור במערכת שיושבת ב"ענן", כך שמישהו אחר מטפל בתקלות. באותו אופן, אם לצוות שלכם לוקח זמן לאמץ טכנולוגיות חדשות, תוכלו להפיק יותר ממערכת CRM פשוטה, ואם אנגלית היא מכשול, בחרו במערכת CRM בעברית.